ຜົນກອງປະຊຸມລັດຖະບານສະໄໝສາມັນ ປະຈໍາເດືອນ ກຸມພາ 2019

ຜູ້ຂຽນ: ພະ​ແນກ​ໂຄ​ສະ​ນາ, ກົມ​ປະ​ຊາ​ສຳ​ພັນ

ວັນພະຫັດ, 21 ກ.ພ 2019 10:00

 

     - ປະຊາຊົນລາວເຜົ່າຕ່າງໆ ທີ່ນັບຖື ແລະ ຮັກແພງ .
     - ສື່ມວນຊົນລາວ ທີ່ຮັກແພງ.

     ໃນນາມໂຄສົກລັດຖະບານ ຂ້າພະເຈົ້າ ຂໍອະນຸຍາດຖະແຫຼງຂ່າວກ່ຽວກັບ ຜົນຂອງກອງປະຊຸມລັດຖະບານ ສະໄໝສາມັນປະຈໍາເດືອນກຸມພາ 2019. ຕໍ່ສື່ມວນຊົນ ແລະ ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າຕ່າງໆ ໄດ້ຮັບຊາບ ດັ່ງນີ້: ກອງປະຊຸມລັດຖະບານສະໄໝສາມັນ ປະຈໍາເດືອນກຸມພາ 2019 ໄດ້ໄຂຂຶ້ນຢ່າງເປັນທາງການໃນວັນທີ 19 ແລະ ປິດລົງໃນວັນທີ 20 ກຸມພາ, ທີ່ສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ມີບັນດາທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແລະ ສະມາຊິກລັດຖະບານ ພ້ອມດ້ວຍແຂກທີ່ຖືກເຊີນ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ. 
     I. ກອງປະຊຸມລັດຖະບານສະໄໝສາມັນຄັ້ງນີ້ ໄດ້ພ້ອມກັນສຸມໃສ່ປຶກສາຫາລື, ປະກອບຄໍາຄິດຄໍາເຫັນ ແລະ ພິຈາລະນາຮັບຮອງເອົາ 07 ເອກະສານສໍາຄັນ ຄື:
     1. ບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບແຜນຜັງລວມ ຕົວເມືອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຮອດປີ 2030;
     2. ບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບຜົນການກວດກາ ໂຄງການເຊົ່າ-ສໍາປະທານທີ່ດິນລັດ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ;
     3. ຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍທີ່ດິນ (ສະບັບປຸງ);
     4. ດໍາລັດ ວ່າດ້ວຍກອງທຶນພັດທະນາ ວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ (ສະບັບປັບປຸງ);
     5. ບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບຄວາມຄືບໜ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 10 ຕົວຊີ້ວັດ ໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຢູ່ ສປປ ລາວ;
     6. ບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບຄວາມຄືບໜ້າ ໃນການຫັນການເກັບລາຍຮັບງົບປະມານເປັນທັນສະໄໝ;
     7. ບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບແຜນຈຸດສຸມພັດທະນາຊົນນະບົດ ຕິດພັນກັບການພັດທະນາການລົງທຶນ;
     - ຕໍ່ກັບບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບແຜນຜັງລວມຕົວເມືອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ກອງປະຊຸມ ໄດ້ພິຈາລະນາຮັບຮອງດ້ານຫຼັກການ ແລະ ຊີ້ນໍາໃຫ້ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນໍາໄປປັບປຸງຕາມການປະກອບຄໍາເຫັນ ຂອງສະມາ ຊິກລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນ ການວາງແຜນພັດທະນາຕົວເມືອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ເມື່ອວາງອອກແລ້ວ ຕ້ອງສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ ແລະ ຖືກກັບຕົວຈິງ. ພ້ອມດຽວກັນນີ້, ໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ໃນການກວດກາຕີລາຄາຄືນ ກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ການວາງຜັງເມືອງໃນໄລຍະທີ່ຜ່ານມາ ມີຫຍັງແດ່ທີ່ສາມາດປະຕິບັດໄດ້, ມີອັນໃດແດ່ທີ່ຖືກລະເມີດ ແລະ ອັນໃດທີ່ພວມຈະມີການລະເມີດ ເພື່ອມີວິທີການສະກັດກັ້ນ, ເອົາໃຈໃສ່ໃນການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ເຄັ່ງຄັດໃນການປະຕິບັດ ກົດໝາຍຜັງເມືອງວາງອອກ,  ຖ້າມີການລະເມີດແມ່ນໃຫ້ມີການປະຕິບັດຕາມກົດໝາຍ, ລະບຽບການ ຢ່າງເຂັ້ມງວດ. ການວາງແຜນຂະຫຍາຍຕົວເມືອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ບໍ່ຄວນຈະຂະຫຍາຍຕົວໃຫຍ່ກວ້າງຈົນເກີນໄປ ສໍາຄັນແມ່ນໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ ໃນການຂະຫຍາຍການພັດທະນາ ໃຫ້ໄປສູ່ບັນດາແຂວງຕ່າງໆ, ການວາງແຜນພັດທະນາ ຕົວເມືອງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ຕ້ອງເຮັດໄປຕາມທິດ 6 ສໍ ວາງອອກໃຫ້ປະກົດຜົນເປັນຈິງ, ນອກຈາກນັ້ນ ຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ໃນການຈັດສັນ ເຂດພັດທະນາຕ່າງໆໃຫ້ດີ ເປັນຕົ້ນ ເຂດການຜະລິດກະສິກຳ, ເຂດອະນຸລັກ, ເຂດສໍານັກງານອົງການ, ເຂດເສດຖະກິດພິເສດ, ເຂດທໍາການຜະລິດອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ອື່ນໆ ແຕ່ຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ການຄຸ້ມຄອງ, ສຳລັບໄລຍະເວລາຂອງແຜນພັດທະນາດັ່ງກ່າວ ຕ້ອງໄດ້ກໍານົດເປັນແຕ່ລະໄລຍະ ເປັນຕົ້ນ ໄລຍະສັ້ນ, ໄລຍະກາງ ແລະ ໄລຍະຍາວ ຮອດປີ 2050 ພາຍຫຼັງປັບປຸງແລ້ວ ແມ່ນໃຫ້ນໍາສະເໜີຂໍທິດຊີ້ນໍາ ຈາກກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ກ່ອນນໍາສະເໜີຕໍ່ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດພິຈາລະນາຮັບຮອງ.
     - ກອງປະຊຸມ ໄດ້ເຫັນດີດ້ານຫຼັກການ ແລະ ພິລາລະນາຮັບຮອງເອົາ ບົດລາຍງານກ່ຽວກັບຜົນການກວດກາ ໂຄງການເຊົ່າ-ສໍາປະທານທີ່ດິນລັດ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ແລະ ຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍທີ່ດິນ (ສະບັບປຸງ) ຕໍ່ບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນໍາໄປປັບປຸງ ຕາມການປະກອບຄໍາເຫັນ ຂອງສະມາຊິກລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນ ສໍາລັບໂຄງການໃດທີ່ເຊົ່າ-ສໍາປະທານທີ່ດິນ ຈາກລັດຖະບານ ເຫັນດີປະຕິບັດ 5 ຂໍ້ສະເໜີວິທີແກ້ໄຂ ຄື: 1. ພິຈາລະນາຍົກເລີກສັນຍາ ຫຼື ປັບໃໝ ຕໍ່ຜູ້ເຊົ່າ-ສໍາປະທານ ຫຼື ເຊົ່າດິນ ທີ່ບໍ່ເຄື່ອນໄຫວເລີຍ ຈໍານວນ 201 ໂຄງການ, ຊຶ່ງກວມເນື້ອທີ່ຈໍານວນ 81,879 ເຮັກຕາ; 2. ໃຫ້ບັນດາກະຊວງອົງການ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ເອກະພາບກັບ ກະຊວງຊັບພະຍາກອນທໍາມະຊາດ ແລະ ສິ່ງແວດລ້ອມ ລົງສໍາຫຼວດວັດແທກຕົວຈິງ ເພື່ອອອກແຜນທີ່ດິນລັດ ກ່ອນເຊັນສັນຍາສໍາປະທານ ເພື່ອເປັນເອກະສານ ໃຫ້ກະຊວງການເງິນ ສາມາດເກັບຄ່າເຊົ່າ-ສໍາປະທານດິນໄດ້; 3. ຂໍ້ມູນການເຊົ່າ ແລະ ສຳປະທານທີ່ດິນລັດ ມີການປ່ຽນແປງເລື້ອຍໆ ແລະ ມີຄວາມສະຫຼັບສັບຊ້ອນ ຍ້ອນມີຫຼາຍຂະແໜງການ ນັບທັງສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ມີພາລະບົດບາດໃນການອະນຸມັດ ແລະ ຄຸ້ມຄອງ, ສະນັ້ນ ຈຶ່ງຕ້ອງມີການປັບປຸງຖານຂໍ້ມູນ ຢ່າງເປັນລະບົບຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຕ້ອງມີກົນໄກແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນ ຂອງແຕ່ລະຂະແໜງການ; 4. ການເຊົ່າ-ສໍາປະທານທີ່ດິນ ເຫັນວ່າມີ 240 ໂຄງການ ທີ່ໄດ້ສ້າງຜົນກະທົບ ຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມທໍາມະຊາດ ແລະ ກວມເອົາສາມປະເພດປ່າໄມ້ ຈຶ່ງເຫັນວ່າການວາງແຜນໃນການພັດທະນາໂດຍລວມ ກໍ່ຄື ຂົງເຂດການລົງທຶນຂອງເອກະຊົນ ໃນຂົງເຂດຊັບພະຍາກອນທໍາມະຊາດ ຈະຕ້ອງເຮັດແບບປະສົມປະສານ ລະຫວ່າງຂະແໜງການຢ່າງໃກ້ສິດ ເພື່ອຫຼີກລ້ຽງບັນຫາການຂຸດຄົ້ນບໍ່ແຮ່ ທີ່ຈະສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ປ່າໄມ້ ແລະ 5. ກ່ຽວກັບການອະນຸມັດໂຄງການລົງທຶນ ທີ່ພົວພັນເຖິງບັນດາຂະແໜງການ ຄວນກຳນົດໄວ້ ໃນແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແລະ ຕ້ອງອີງຕາມແຜນແມ່ບົດຈັດສັນທີ່ດິນແຫ່ງຊາດ ແລະ ແຜນແມ່ບົດຈັດສັນທີ່ດິນຂັ້ນແຂວງ ພ້ອມທັງ ມີການປະສານສົມ ທົບຢ່າງໃກ້ສິດ ລະຫວ່າງ ຂະແໜງການທີ່ຮັບຜິດຊອບໂຄງການ, ຂະແໜງການເງິນ, ຂະແໜງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ, ຂະແໜງຊັບພະຍາກອນທໍາມະຊາດ ແລະ ສິ່ງແວດລ້ອມ. ແຕ່ຕ້ອງໄດ້ປະຕິບັດເປັນແຕ່ລະກໍລະນີ, ໂດຍມີຂໍ້ມູນທີ່ລະອຽດ ແລະ ຈະແຈ້ງ. 
     - ສໍາລັບຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທີ່ດິນ (ສະບັບປັບປຸງ), ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນໍາປັບປຸງຕາມການປະກອບຄໍາເຫັນ ຂອງສະມາຊິກລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນ ບັນຫາກຳມະສິດທີ່ດິນ, ການອະນຸຍາດຊື້-ຂາຍສິດນໍາໃຊ້ທີ່ດິນ ທີ່ມີກຳນົດເວລາ, ທີ່ມາຂອງສິດນໍາໃຊ້ທີ່ດິນ ຕາມປະເພນີ ກໍ່ຄື ການກໍານົດຄໍາສັບໃນບາງໝວດບາງມາດຕາ ຕ້ອງມີຄວາມຊັດເຈນ, ຈະແຈ້ງ ແລະ ຮັດກຸມ, ເມື່ອປະກາດໃຊ້ແລ້ວ ໃຫ້ມີຄວາມເປັນເອກະພາບ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ສາມາດນໍາໃຊ້ໄດ້ຍາວນານ. ທັງນີ້ ກໍ່ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງທີ່ດິນ ເປັນລະບົບດີຂຶ້ນ, ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດ, ໃຫ້ຄວາມເປັນທໍາແກ່ຜູ້ທີ່ຖືຄອງສິດນໍາໃຊ້ທີ່ດິນ ແລະ ຜູ້ພັດທະນາ.
     - ກອງປະຊຸມ ໄດ້ພິຈາລະນາ ແລະ ເຫັນດີຮັບຮອງເອົາຮ່າງດໍາລັດ ວ່າດ້ວຍກອງທຶນພັດທະນາ ວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ ສະບັບປັບປຸງ, ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນໍາໄປປັບປຸງຕື່ມຕາມການປະກອບຄໍາເຫັນ ຂອງສະມາຊິກລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນ ການກຳນົດຫົວຂໍ້ທີ່ຈະນໍາມາຄົ້ນຄວ້າ ຕ້ອງນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນວຽກງານ ຊຸກຍູ້ການຜະລິດຂອງປະຊາຊົນ, ການກະຕຸ້ນເສດຖະກິດຂອງລັດ ແລະ ຄົ້ນຄວ້າຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຕົວຈິງ ຂອງການພັດທະນາ, ພາຍຫຼັງມີການຄົ້ນຄວ້າອອກມາແລ້ວ ຕ້ອງໄດ້ມີການໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ຢ່າງກວ້າງຂວາງ ເພື່ອໃຫ້ປະຊາຊົນໄດ້ຮັບຮູ້, ເຂົ້າໃຈ ແລະ ສາມາດນໍາໄປໃຊ້ໄດ້. ການນໍາໃຊ້ກອງທຶນດັ່ງກ່າວ ຕ້ອງມີຈຸດສຸມ, ບໍ່ເຮັດແບບກະແຈກກະຈາຍທຶນ ແລະ ບໍ່ນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນວຽກງານບໍລິຫານ.
     - ບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບຄວາມຄືບໜ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 10 ຕົວຊີ້ວັດ ໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຢູ່ ສ ປປ ລາວ ເປັນຕົ້ນ 1. ການເລີ່ມຕົ້ນທຸລະກິດ; 2. ການຂໍອະນຸຍາດກໍ່ສ້າງ; 3. ການການຕິດຕັ້ງໄຟຟ້າ; 4. ການຂຶ້ນທະບຽນຊັບສິນ; 5. ການເຂົ້າເຖິງສິນເຊື່ອ; 6. ການປົກປ້ອງຜູ້ລົງທຶນ; 7. ການຊໍາລະອາກອນ; 8. ການຄ້າລະຫວ່າງປະເທດ; 9. ການບັງຄັບໃຊ້ສັນຍາ ແລະ 10. ການແກ້ໄຂບັນຫາລົ້ມລະລາຍ. ເຊິ່ງຜ່ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນໄລຍະຜ່ານມາ ມີຫຼາຍຕົວຊີ້ວັດ ຍັງປະຕິບັດບໍ່ທັນໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ. ຜ່ານການປະກອບຄໍາຄິດຄໍາເຫັນ ຂອງກອງປະຊຸມ ໄດ້ຮັບຮອງເອົາໃນດ້ານຫຼັກການ ແລະ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງເອົາຈິງເອົາຈັງ ໂດຍມອບໃຫ້ລັດຖະມົນຕີ, ຫົວໜ້າອົງການທຽບເທົ່າກະຊວງ ເອົາໃຈໃສ່ຊີ້ນໍາ, ກວດກາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ໃຫ້ລາຍງານ ຕໍ່ກອງປະຊຸມນາຍົກ-ຮອງນາຍົກລັັດຖະມົນຕີ ໃນທ້າຍເດືອນມີນາ 2019 ນີ້.
     - ບົດລາຍງານກ່ຽວກັບຄວາມຄືບໜ້າ ໃນການຫັນການເກັບລາຍຮັບງົບປະມານ ເປັນທັນສະໄໝ, ນັບແຕ່ປີ 2005 ເປັນຕົ້ນມາ ກະຊວງການເງິນ ໄດ້ເລີ່ມພັດທະນາການຄຸ້ມຄອງວຽກງານການເງິນ ຜ່ານລະບົບຄຸ້ມຄອງການເງິນແຫ່ງລັດ ເຊິ່ງເປັນລະບົບຄຸ້ມຄອງ ການຈັດຕັ້ງລະບົບງົບປະມານແຫ່ງລັດປະຈໍາປີ ແລະ ລະບົບການຄຸ້ມຄອງ ຂໍ້ມູນຂ່າວສານການເງິນແຫ່ງລັດເປັນທັນສະໄໝ ເປັນລະບົບໃຈກາງການຄຸ້ມຄອງຂໍ້ມູນຂ່າວ ສານການເງິນແຫ່ງລັດ. ສຳລັບສະພາບ ການຫັນເປັນທັນສະໄໝ ຂອງການຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບງົບປະມານ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ເປັນລາຍຮັບຈາກພາສີແມ່ນໄດ້ມາຈາກ (1). ການນໍາໃຊ້ລະບົບການແຈ້ງພາສີ ເປັນລາຍລະອຽດແບບອັດຕະໂນມັດ; (2). ລະບົບສະມາດແທັກ; (3). ລະບົບສະມາດວັດ; (4). ລະບົບສະແກນເນີ; (5). ລະບົບຄຸ້ມຄອງຫັກລົບແຜນການນໍາເຂົ້າຫຼຸດຜ່ອນ ແລະ ຍົກເວັ້ນຂອງໂຄງການລົງທຶນຕ່າງໆ; (6). ລະບົບອີເມັດເຕີ; (7). ລະບົບຄຸ້ມຄອງພາຫະນະເຂົ້າ-ອອກ, ຢ້ຽມຢາມຊົ່ວຄາວ; ສໍາລັບລາຍຮັບ ຈາກການເກັບສ່ວຍສາອາກອນ ແມ່ນນໍາໃຊ້ລະບົບ: (1). ລະບົບຄຸ້ມຄອງການແຈ້ງ-ມອບອາກອນ ທີ່ນໍາໃຊ້ໃນປະຈຸບັນ ແມ່ນລະບົບ ທີເອັມໄອເອດສ ແລະ ອີຊີແທັກ; (2). ລະບົບຄຸ້ມຄອງເກັບລາຍຮັບສ່ວຍສາອາກອນ ແທັກລິດ; (3). ລະບົບສະໜັບສະໜູນອື່ນ ທີ່ພວມກໍາລັງຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ກໍາລັງກະກຽມນໍາໃຊ້. ນອກຈາກລະບົບຫຼັກທີ່ກ່າວມານັ້ນ, ກະຊວງການເງິນ ຍັງໄດ້ທມີການພັດທະນາ ແລະ ນໍາໃຊ້ລະບົບສະໜັບສະໜູນອື່ນຕື່ມອີກ ໂດຍສະເພາະ ລະບົບເຊື່ອມຕໍ່ຂໍ້ມູນການຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການ; ລະບົບຊໍາລະຄ່າທໍານຽມທາງ ຜ່ານທະນາຄານ; ລະບົບຄຸ້ມຄອງຖານຂໍ້ມູນເກັບລາຍຮັບຈາກທີ່ດິນ ແລະ ລະບົບຕິດຕາມສະຖິຕິຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ດ້ວຍລະບົບຈີພີເອັດສ. ຜ່ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕົວຈິງ ໃນໄລຍະທີ່ຜ່ານມາ ເຫັນວ່າ ການຈັດເກັບລາຍຮັບເຂົ້າງົບປະມານ ມີການຫັນປ່ຽນທີ່ດີຂຶ້ນ. ສະນັ້ນ, ກອງປະຊຸມຈຶ່ງເຫັນດີ ໃຫ້ສືບຕໍ່ປັບປຸງ, ນໍາໃຊ້ລະບົບທັນສະໄໝ ໃນການເກັບລາຍຮັບ, ຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍງົບປະມານ, ສູ້ຊົນແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຕ່າງໆ ໃຫ້ໄດ້.
     - ບົດລາຍງານ ກ່ຽວກັບແຜນຈຸດສຸມພັດທະນາຊົນນະບົດ ຕິດພັນກັບການພັດທະນາການລົງທຶນ, ກອງປະຊຸມຖືວ່າ ບັນຫານີ້ມີຄວາມໝາຍຍຸດທະສາດ ໃນການພັດທະນາປະເທດເຮົາ, ສະນັ້ນ ກອງປະຊຸມຈຶ່ງໄດ້ ພິຈາລະນາຢ່າງເລິກເຊິ່ງ ແລະ ຮັບຮອງດ້ານຫຼັກການ ຕໍ່ບົດລາຍງານ ພ້ອມກັນນີ້ ກໍ່ໄດ້ຊີ້ນຳ ໃຫ້ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນຳໄປປປັບປຸງ ຕາມການປະກອບຄຳເຫັນ ຂອງສະມາຊິກລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນ ການກຳນົດຈຸດສຸມພັດທະນາ, ແລະ ຄຸ້ມຄອງການລົງທຶນ ພັດທະນາລຶບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ.
     II. ສຳລັບວຽກງານໃນໜຶ່ງເດືອນຜ່ານມາ, ລັດຖະບານ ໄດ້ສຸມໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຈຸດສຸມທີ່ສໍາຄັນ ຈຳນວນໜຶ່ງ ເຊິ່ງສາມາດສັງລວມໄດ້ ດັ່ງນີ້:
     1. ໄດ້ສະຫຼຸບຕີລາຄາ ແລະ ຊີ້ນໍາການຟື້ນຟູ ແລະ ຊ່ວຍເຫຼືອປະຊາຊົນ ທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກໄພພິບັດ ຢູ່ເມືອງສະໜາມໄຊ, ແຂວງອັດຕະປື ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນການຮີບຮ້ອນແກ້ໄຂ ເຮືອນຢູ່ຊົ່ວຄາວໃຫ້ປະຊາຊົນ, ການຟື້ນຟູພື້ນຖານໂຄງລ່າງ (ຖະໜົນຫົນທາງ, ຂົວ, ຊົນລະປະທານ, ນໍ້າສະອາດ ແລະ ອື່ນໆ) ການຈັດສັນເຂດຜະລິດ ແລະ ເຂດຕັ້ງຖິ່ນຖານຖາວອນ ໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນ;
     2. ໄດ້ກະກຽມ ແລະ ເຂົ້າຮ່ວມ ການສະເຫຼີມສະຫຼອງວັນສ້າງຕັ້ງ ກອງທັບປະຊາຊົນລາວ ຄົບຮອບ 70 ປີ ຢ່າງມີເນື້ອໃນ ແລະ ເປັນຂະບວນຟົດຟື້ນ, ທັງຮັບປະກັນໄດ້ ຄວາມສະຫງົບປອດໄພໃນທົ່ວສັງຄົມ ຢູ່ຫຼາຍແຂວງ.
     3. ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມສະຫຼຸບຕີລາຄາ ແລະ ຊີ້ນໍາການປະຕິບັດພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່ ແລະ ວຽກຈຸດສຸມຂອງຫຼາຍກະຊວງ ແລະ ຄະນະກໍາມະການຕ່າງໆ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ, ກະຊວງພາຍໃນ, ກະຊວງກະສິກໍາ ແລະ ປ່າໄມ້, ກະຊວງຖະແຫຼງຂ່າວ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວ, ຄະນະກໍາມະການຮ່ວມມືລາວ-ຈີນ, ຫ້ອງວ່າການສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ຄະນະກໍາມະການຕ້ານການຄ້າມະນຸດ;
     4. ໄດ້ຄົ້ນຄວ້າ, ພິຈາລະນາ ແລະ ຮັບຮອງເອົາ 5 ກົດໝາຍ ເພື່ອຈະສະເໜີຕໍ່ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ ສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 7 ໃນເດືອນພຶດສະພາ  ຄື: ຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍອາຊີວະສຶກສາ (ສະບັບປັບປຸງ); ຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງໄພພິບັດ (ສ້າງໃໝ່), ຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍການຕອບໂຕ້ ການທຸ້ມຕະຫຼາດ ແລະ ການອຸດໜູນສິນຄ້ານໍາເຂົ້າ (ສ້າງໃໝ່), ຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍປ່າໄມ້ (ສະບັບປັບປຸງ), ຮ່າງກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍທີ່ດິນ (ສະບັບປັບປຸງ).
 ຄຽງຄູ່ກັນນີ້, ກໍ່ໄດ້ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ອອກນິຕິກໍາລຸ່ມກົດໝາຍ ຈໍານວນໜຶ່ງ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ດໍາລັດ, ຂໍ້ຕົກລົງ, ຄໍາແນະນໍາ ແລະ ແຈ້ງການຂອງລັດຖະບານ ແລະ ໃນລະດັບຂະ ແໜງ ການລວມທັງໝົດ ຫຼາຍກວ່າ  165 ສະບັບ;
     5. ໄດ້ລົງຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຢູ່ຫລາຍທ້ອງຖິ່ນ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ການເກັບກໍາສະພາບ ແລະ ຊີ້ນໍາແກ້ໄຂ ບັນຫາລາຄາກາກາເຟຕົ້ນຕໍ ແລະ ຜົນກະທົບຕໍ່ປະຊາຊົນ ແລະ ຜູ້ປະກອບການດ້ານກາເຟ ຢູ່ແຂວງຈໍາປາສັກ, ຊຸກຍູ້ວຽກງານການພັດທະນາແຫຼງທ່ອງທ່ຽວ ຢູ່ແຂວງຈໍາປາສັກ ແລະ ຄໍາມ່ວນ; ເຊື່ອມຊຶມມະຕິ 7 ຂອງຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ  ສະໄໝທີ X;  ການຊຸກຍູ້ວຽກງານຄຸ້ມຄອງງົບປະມານ ແລະ ການເງິນ ຢູ່ແຂວງຫຼວງພະບາງ; 
    6. ນາຍົກ ແລະ ສະມາຊິກລັດຖະບານ ຈໍານວນໜຶ່ງ ໄດ້ເຄື່ອນໄຫວຢ້ຽມຢາມທາງການຢູ່ປະເທດບຣູໄນ. ໃນການຢ້ຽມຢາມຄັ້ງນີ້, ກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາ ໄດ້ເຊັນບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ວ່າດ້ວນການຮ່ວມມືດ້ານການສຶກສາ ແລະ ສະພາອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ການຄ້າແຫ່ງຊາດລາວ ໄດ້ເຊັນບົດບັນທຶກການຮ່ວມມື ລະຫວ່າງ ສະພາການຄ້າຂອງສອງປະເທດ. ພ້ອມນີ້, ພາກທຸລະກິດຂອງປະເທດ ບຣູໄນ ກໍ່ມີຄວາມສົນໃຈ ທີ່ຈະຮ່ວມມືລົງທຶນພັດທະນາ ໂຄງການສ້າງໂຮງງານກັ່ນນໍ້າມັນ, ໂຄງການປູກເຂົ້າ ແລະ ໂຄງການລ້ຽງໄກ່ຮາລານ ຢູ່ປະເທດເຮົາ;
     7. ໄດ້ສະຫຼຸບຕີລາຄາ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດປີທ່ອງທ່ຽວລາວ 2018 ແລະ ຈັດຕັ້ງດໍາເນີນການເປີດປີທ່ອງທ່ຽວລາວ-ຈີນ ປີ 2019 ຢ່າງເປັນທາງການ ດ້ວຍບັນຍາກາດທີ່ຟົດຟື້ນ, ພ້ອມທັງ ເຄື່ອນໄຫວກິດຈະກໍາຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການທ່ອງທ່ຽວຢູ່ແຂວງຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ພິທີເປີດບຸນວັດພູຈໍາປາສັກ, ແຫຼ່ງທ່ອງທ່ຽວຖໍ້ານໍ້າລອດ ເຊບັ້ງໄຟ, ຖໍ້າກອງລໍ ແຂວງຄໍາມ່ວນ.
ຄຽງຄູ່ກັບການປະຕິບັດວຽກງານຈຸດສຸມ ທີ່ກ່າວມານັ້ນ, ກໍ່ຍັງມີບາງວຽກງານຈຸດສຸມທີ່ຍັງຄົງຄ້າງ ຫຼື ຍັງປະຕິບັດໄດ້ຊ້າ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ການແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທາງສັງຄົມ, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກອງທຶນ SME, ການປັບປຸງລັດວິສາຫະກິດ, ການຫັນການເກັບລາຍຮັບງົບປະມານເປັນທັນສະໄໝ ແລະ ອື່ນໆ ຊຶ່ງລ້ວນແຕ່ແມ່ນວຽກຈຸດສຸມ ທີ່ກໍານົດໃນມະຕິກອງປະຊຸມລັດຖະບານ ປະຈໍາເດືອນມັງກອນ ຜ່ານມາ. 
     III. ວຽກງານ ໃນເດືອນມີນາ 2019 ນີ້, ລັດຖະບານ ຈະສຸມໃສ່ປະຕິບັດວຽກຈຸດສຸມຕົ້ນຕໍ ຈໍານວນໜຶ່ງ ດັ່ງນີ້:
     1. ສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ ໃນສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ອຸປະຕິເຫດຕາມທ້ອງຖະນົນ, ການຄ້າຂາຍຜິດກົດໝາຍ, ການປຸ້ນຈີ້ຊິງຊັບ ແລະ ອື່ນໆ. ດັ່ງນັ້ນ, ຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວ ຢ່າງຈິງຈັງ ແລະ ສູ້ຊົນໃຫ້ຫຼຸດລົງໃຫ້ໄດ້;
     2. ສຸມໃສ່ການເກັບລາຍຮັບ ໃຫ້ໄດ້ຕາມແຜນແຕ່ຕົ້ນປີ ແລະ ໃນທ້າຍເດືອນມີນາ ຕ້ອງສູ້ຊົນໃຫ້ບັນລຸ 25% ຫຼື ຢ່າງໜ້ອຍກໍ່ບໍ່ຄວນຫຼຸດ 20% ຂອງແຜນການປີ. ດັ່ງນັ້ນ, ຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ຕໍ່ວຽກງານຫັນເປັນທັນສະໄໝ ໃນການເກັບລາຍຮັບງົບປະມານ ໃຫ້ໄວກວ່າເກົ່າ, ຊຶ່ງກອງປະຊຸມລັດຖະບານຄັ້ງນີ້ ກໍ່ໄດ້ຊີ້ນໍາໄປແລ້ວ ພ້ອມທັງ ເອົາໃຈໃສ່ລົງເລິກຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ຊີ້ນໍາການເກັບລາຍຮັບງົບປະມານໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ.
     3. ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂບັນຫາທີ່ເປັນຂອດອຸດຕັນ ແລະ ຖ່ວງດຶງຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດ ໂດຍສະເພາະ ບັນດາຕົວຊີ້ວັດ ທີ່ປະເທດເຮົາບໍ່ເປັນຕົວເລກທີ່ດີ. ດັ່ງນັ້ນ ຕ້ອງໄດ້ຮີບຮ້ອນປັບປຸງແກ້ໄຂໄວ ແລ້ວລາຍງານຄວາມຄືບໜ້າ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຕໍ່ກອງປະຊຸມນາຍົກ-ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ໃນແຕ່ລະເດືອນ.
     4. ເລັ່ງຟື້ນຟູເຂດຖືກຜົນກະທົບ ຈາກໄພພິບັດຢູ່ເມືອງສະໜາມໄຊ, ແຂວງອັດຕະປື ໃຫ້ໄວ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນກວ່າເກົ່າ ໂດຍສຸມໃສ່ສ້າງແຜນວຽກຟື້ນຟູ ເຂດຖືກຜົນກະທົບຈາກໄພພິບັດ,  ຈັດລຽງບູລິມະສິດ ວຽກທີ່ຈະເຮັດແຕ່ລະໄລຍະ ໂດຍຮີບຮ້ອນຍົກຍ້າຍປະຊາຊົນ ແລະ ນັກຮຽນ ອອກຈາກເຕັ້ນໄປຢູ່ທີ່ພັກອາໄສຊົ່ວຄາວ ແລະ ອາຄານຮຽນ ທີ່ໄດ້ມາດຕະຖານໃຫ້ໄວເທົ່າທີ່ຈະໄວໄດ້, ຈັດສັນບ່ອນຜະລິດ ແລະ ເຂດຕັ້ງຖິ່ນຖານຖາວອນ ທີ່ໄດ້ບຸກເບີກສຳເລັດ ແລ້ວໃຫ້ປະຊາຊົນສາມາດເຂົ້າໄປນໍາໃຊ້ ແລະ ເລີ່ມທຳການຜະລິດ, ປັບປຸງພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ແກ່ການດໍາລົງຊີວິດປົກກະຕິ ແລະ ໄປມາຫາສູ່ຂອງປະຊາຊົນ ໃຫ້ສໍາເລັດກ່ອນລະດູຝົນ ທີ່ຈະມາເຖິງ,  ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ປັບປຸງການອອກແບບເຮືອນຖາວອນ ໃຫ້ມີຫຼາຍທາງເລືອກ ທີ່ເໝາະສົມ ແລະ ແທດເໝາະກັບຕົວຈິງ, ຮີບຮ້ອນສຳຫຼວດ-ວິໄຈດິນ, ແນະນໍາການຜະລິດກະສິກໍາ ທີ່ເໝາະສົມ, ສະໜອງແນວພັນ ແລະ ວາງແຜນສ້າງໂຄງລ່າງຊົນລະປະທານ ໃຫ້ແກ່ປະຊຊົນ ເພື່ອໃຫ້ທັນການຜະລິດໃນລະດູຝົນຈະມາເຖິງ ແລະ ສະຫຼຸບລາຍຮັຍ-ລາຍຈ່າຍ, ຊັບສິນ ແລະ ທຶນ ທີ່ໄດ້ຈາກການຊ່ວຍເຫຼືອຈາກບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ໃຫ້ລະອຽດ ພ້ອມນັ້ນ ກໍ່ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ນໍາສະເໜີ ທິດທາງການຈັດສັນ ແລະ ນໍາໃຊ້ຊັບສິນ ແລະ ງົບປະມານດັ່ງກ່າວໃຫ້ໂປ່ງໃສ ແລະ ສົມເຫດສົມຜົນ. ພ້ອມນີ້,  ກໍ່ໃຫ້ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ສະເໜີຫັນປ່ຽນເປົ້າໝາຍນຳໃຊ້ທີ່ດິນ ທີ່ຈະນໍາໃຊ້ເປັນເຂດຜະລິດ ແລະ ຈັດສັນໃຫ້ປະຊາຊົນຕັ້ງຖິ່ນຖານ ຈາກດິນປ່າປ້ອງກັນ ມາເປັນດິນຜະລິດ ເພື່ອຂໍອະນຸມັດຈາກສະພາແຫ່ງຊາດ ຕາມກົດໝາຍ .
     5. ກະກຽມຮອບດ້ານ ໃຫ້ແກ່ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕ່າງປະເທດ ທີ່ສໍາຄັນຂອງລັດຖະບານ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ການຕ້ອນຮັບການຢ້ຽມຢາມ ຂອງແຂກຂັ້ນສູງຂອງຕ່າງປະເທດຂອງການນໍາຂັ້ນສູງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕ່າງປະເທດ ຂອງການນໍາຂັ້ນສູງຂອງປະເທດເຮົາ.  ພ້ອມນີ້ ກໍ່ໃຫ້ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມ, ວິເຄາະ, ວິໄຈ ແລະ ລາຍງານສະພາບການພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນຢ່າງໃກ້ຊິດ;
     6. ກະກຽມເນື້ອໃນກອງປະຊຸມລັດຖະບານປະຈໍາເດືອນມີນາ ເຊິ່ງຈະມີທັງກອງປະຊຸມວິສາມັນ ເພື່ອພິຈາລະນາຮ່າງກົດໝາຍ ແລະ ກອງປະຊຸມສາມັນເພື່ອພິຈາລະນາ ບັນດາຫົວຂໍ້ທີ່ຕິດພັນກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 2019 ແລະ ນໍາເອົາບັນດາກົດໝາຍທີ່ຜ່ານ ເພື່ອທັນສະເໜີຕໍ່ ກອງປະຊຸມສະພາສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 7 ໃນເດືອນພຶສະພາ 2019 ທີ່ຈະມາເຖິງ. 
     ເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຈຸດສຸມຂ້າງເທິງ, ກອງປະຊຸມໄດ້ມອບໃຫ້ ບັນດາທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແລະ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດຂໍ້ຕົກລົງ ເລກທີ 12/ນຍ ວ່າດ້ວຍການຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານຈຸດສຸມຕົ້ນຕໍ ຂອງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ ແລະ ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ປະຈໍາປີ 2019 ດ້ວຍຄວາມເອົາໃຈໃສ່.
ພ້ອມກັນນີ້, ກໍ່ມອບໃຫ້ຫ້ອງວ່າການສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມລັດຖະບານໃນຄັ້ງນີ້ ເປັນນິຕິກໍາ ຫຼື ແຈ້ງການລະອຽດ ເພື່ອມອບຄວາມຮັບຜິດຊອບ ໃຫ້ຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງ ນໍາໄປຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ. 
     ມອບໃຫ້ສະມາຊິກລັດຖະບານ ເອົາໃຈໃສ່ຊີ້ນໍາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ວຽກງານຈຸດສຸມປະຈໍາເດືອນມີນາ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງຕົນ ໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ ພ້ອມທັງສະຫຼຸບລາຍງານ ຜົນຄວາມຄືບໜ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃຫ້ ຫສນຍ ພາຍໃນວັນທີ 15 ຂອງເດືອນມີນາ. ພ້ອມນີ້, ກໍ່ໃຫ້ສືບຕໍຜັນຂະຫຍາຍຜັນຂະຫຍາຍ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດດໍາລັດ ວ່າດ້ວຍການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແລະ ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ປີ 2019 ດ້ວຍຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດດໍາລັດ 177/ນຍ ວ່າດ້ວຍການປະສານງານ ລະຫວ່າງ ບັນດາກະຊວງອົງການລັດທຽບເທົ່າກະຊວງ, ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ ກັບສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ຢ່າງເຂັ້ມງວດ ແລະ ມີປະສິດທິຜົນ.
     ໃນໂອກາດນີ້, ລັດຖະບານ ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ພະນັກງານ, ສະມາຊິກພັກ, ລັດຖະກອນ, ທະຫານຕໍາຫຼວດ, ນັກຮຽນ, ນັກສຶກສາ, ກໍາມະກອນ, ນັກທຸລະກິດ ທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ, ບັນດາຊັ້ນຄົນ ແລະ ປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ ຈົ່ງຍົກສູງນໍ້າໃຈເປັນເຈົ້າປະເທດຊາດ, ຕັ້ງໜ້າປະຕິບັດສິດ ແລະ ພັນທະຂອງຕົນໃຫ້ຄົບຖ້ວນ ຕາມທີ່ໄດ້ກໍານົດໄວ້ໃນລັດຖະທໍາມະນູນ ແລະ ກົດໝາຍ, ເພີ່ມທະວີຄວາມສາມັກຄີເປັນປຶກແຜ່ນ ໃນທົ່ວວົງສາຄະນະຍາດແຫ່ງຊາດ, ຕັ້ງໜ້າປະຕິບັດໜ້າທີ່ປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດ ຕາມແນວທາງປ່ຽນແປງໃໝ່ຮອບດ້ານ ທີ່ມີຫຼັກການຂອງພັກເຮົາ, ຍົກສູງສະຕິລະວັງຕົວ, ເດັດດ່ຽວສະກັດກັ້ນ ແລະ ຕ້ານກົນອຸບາຍແບ່ງແຍກ, ການໃສ່ຮ້າຍປ້າຍສີ ຂອງພວກຄົນທີ່ບໍ່ຫວັງດີ ຢູ່ພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ.

ແຫຼ່ງ: ຫ້ອງວ່າການສໍານັກງານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ